• Kedvenc videókHozzáadás kedvencekhez
  • Érdeklik a bankbetétek, befektetési alapok és az államkötvények?

    Iratkozzon fel a jokamat.hu hírlevelére! Kéthetente küldünk egy rövid összefoglalót az aktuális kamatokról és hozamokról. Nem zavarjuk feleslegesen és e-mail címét nem adjuk át harmadik félnek.

    FELIRATKOZOM!
  • Írja meg véleményét!
    Minden javaslatot, észrevételt szívesen látunk!
  • Write your opinion!
    All comments are welcome!

Jelentősen csökkeni fog a járművek fosszilis üzemanyag-felhasználása

2050-re elterjednek a megújuló energiákat használó, elektromos közlekedési eszközök. Ezt a Magyar Szolár Szövetség elnöke mondta el az E-utakon az EU című előadásában. Remélem, hogy nem csak a kincstári optimizmus beszélt belőle.

A rendezvény fővédnöke, a Magyar Szolár Szövetség elnöke E-utakon az EU című előadásában rámutatott, hogy 2050-re a közlekedésben részt vevő járművek 15 százaléka használ majd fosszilis és bioüzemanyagot, 15-15 százalékuk lesz hibrid vagy hidrogén meghajtású, míg az elektromos vagy plug-in hibrid autók aránya megközelíti a 60 százalékot. A nemzetközi energiaügynökség szerint több elektromos és hibrid autót adnak majd el, mint amennyi hagyományos meghajtású járművet ma értékesítenek a világon, miközben a járműértékesítés háromszorosára fog emelkedni.
Glattfelder Béla elmondta, hogy az elektromos közlekedés térnyerésében nagy szerepe lehet a megújuló energiáknak, amelyek "jól tárolhatók lesznek" a különböző elektromos hajtású járművekben. Hozzátette: az Európai Unió elképzelései szerint az 1990-es szinthez képest 2050-re a szén-monoxid-kibocsátást 20 százalékra kell csökkenteni.
Hangsúlyozta, hogy az uniós törekvések nem kizárólag környezetvédelmi okokra vezethetők vissza, hanem gazdaságiakra is: jelenleg napi egymilliárd eurónyi gázt és kőolajat importál a közösség, miközben a mostani 20 százalékról 2030-ra 85 százalékra fog emelkedni az import fosszilis energiahordozók aránya a norvég és a brit olajmezők kiürülése miatt.
Kiemelte: a gépjárművek szén-monoxid-kibocsátását is jelentősen szorítja vissza az EU, ezért a gyártók csak hibrid és elektromos autókkal tudnak megfelelni a szigorodó követelményeknek. A tervek szerint a nagyvárosok központjaiban 2030-ig ötven százalékra kell csökkenteni a hagyományos üzemanyagokkal hajtott gépkocsik részarányát, 2050-től pedig csak hibrid, hidrogén- és elektromos meghajtású autók közlekedhetnének a belvárosokban.
Az unió szeretné elérni, hogy 2020-ig jelentősen növekedjen Európában az elektromos töltőhelyek száma. Magyarország esetében ez azt jelentené, hogy a mostani húszegynéhány állomás helyett 2020-ig 68 ezer töltőhelyet kellene létesíteni, amelyből hétezernek teljesen nyilvánosnak kellene lenni.
Glattfelder Béla szerint a hálózat kiépítésének költségeit nagyáruházak, parkolótársaságok, munkahelyek, szórakozóhelyek, éttermek, szállodák, valamint állami, önkormányzati intézmények viselhetnék. Lévai Ferenc, a házigazda Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy Rétimajor a természetközeli megoldásokra épül, így kapcsolódva a konferencia témájához. Hozzátette: hosszú idő óta csak elektromos csónakokat használnak vizeiken, van elektromos kisautójuk is, idővel pedig szeretnének elektromos meghajtású traktorokat alkalmazni a tópartokon és a földeken.
Bednár András, a rendezvény főszervezője, az Elma típusú elektromos autó megálmodója elmondta: szeretnének hagyományt teremteni a találkozóból, és céljuk, hogy a magyar származású autóipari mérnök, Barényi Béla munkásságát megismertessék. Megjegyezte, hogy a Magyarországon kevéssé ismert "monarchiabeli géniusznak" volt a legtöbb szabadalma a világon.
Közölte: a 16 évvel ezelőtt elhunyt Barényi Béla neve egybeforrt a Daimler-Benzzel, ma sincs szinte egyetlen olyan alkotóelem a Mercedesekben, amihez ne lenne köze a tervezőnek. Hozzátette: már évtizedekkel ezelőtt leírta, hogy a modern autó környezetkímélő, minimális fogyasztású és átalakítható lesz.
Barényi Béla 1907-ben született a Bécs melletti Hirtenbergben. Első autóbiztonsági ötleteit 18 éves korában vetette papírra. A neves közlekedésbiztonsági mérnök mintegy 2500 szabadalom tulajdonosa volt. 1939-től 1972-ig dolgozott a Mercedes Benz AG-nál, hosszú ideig vezette a fejlesztési csoportot, ő alapította a Mercedes balesetkutatási részlegét. Első ízben 1959-ben építették be egy autóba Barényi úgynevezett "gyűrődő zónáját", amely arra hivatott, hogy deformálódásával elnyelje az esetleges ütközés energiáját, s így védje meg az autó utasainak életét. Az autók biztonságát növelő találmányaival - a kétrészes biztonsági kormányoszloppal, az oldalsó ütközésvédelemmel, a bukásvédő merevítővel, a biztonságos utastérrel, a süllyeszthető ablaktörlővel, a kormánykerék közepének felnyársalástól megvédő kipárnázásával - milliók életének védelmezője lett.
Barényi Béla életének 90. évében, 1997. május 30-án hunyt el a württembergi Böblingenben.

Forrás : MTI



Ajánlja ismerőseinek:


További bejegyzések

10 tipp az egyszerű és olcsó költözéshez

A költözés nagyon stresszes és akár hónapokig elhúzódó procedúra lehet. Azonban egy kis tudatossággal emlékezetessé és kellemessé tehetjük ezt az élményt. De vajon mire kell odafigyelni?

Erre vártunk, hamarosan emelkedhet az arany árfolyama

Az Erste csoport szakértői által publikált tanulmány szerint hamarosan eléri a mélypontot az arany árfolyama, és a jegybankok intézkedései ezután várhatóan emelkedni fog; a csoport 12 havi célárfo..

Jó biznisz lesz az aranycsempészet Indiában

Jelentősen növekszik az aranyra kivetett vám és fogyasztási adó Indiában. Az unortodox módszerek miatt várhatóan virágozni fog az aranycsempészet a világ legnagyobb aranyfogyasztójánál.

Mennyi időre elég a palaolaj?

Sokat hallani manapság az új kőolaj és földgáz kitermelési lehetőségekről, a palagázról és a palaolajról. De vajon mennyi gazdaságosan kitermelhető palaolajat találtak eddig és ez mennyi ideig kép..

Jelentősen csökkeni fog a járművek fosszilis üzemanyag-felhasználása

2050-re elterjednek a megújuló energiákat használó, elektromos közlekedési eszközök. Ezt a Magyar Szolár Szövetség elnöke mondta el az E-utakon az EU című előadásában. Remélem, hogy nem csak a kin..

Csak harmadik az alternatív befektetési célok között az arany

Az alacsony betéti kamatok miatt befektetési alapba, részvénybe és csak ezek után aranyba fektetnének a pénzügyekben tájékozottabb befektetők. Az elmúlt pár hónap őket igazolja.

Gigantikus aranyérclelőhelyet találtak Kínában

Ázsia egyik legnagyobb aranyérclelőhelyet fedezték fel geológusok a nyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur Autonóm Területen. Feltételezésük szerint nagyjából 53 tonna aranyat és 31 000 tonna rezet rejt ..

Betiltanák a ciános aranybányászatot Romániában

A tiszai ciánszennyezés kapcsán ismerté vált ciános nemesfém bányászat betiltását javasolta Remus Cernea román zöld párti parlamenti képviselő, aki a kormányzó Szociálliberális Szövetség (USL) jel..

286-ra csökkent a magyar CDS középárfolyam

Több hónapja nem volt ilyen alacsonyan Magyarország credit default swaps középárfolyama. Londoni elemzők elmondják, hogy mi okozhatta ezt a kedvező változást.

Csökkent az INA nettó profitja

Az INA EBITDA 22 százalékot, míg a nettó profit 10 százalékot esett az előző évhez képest. A cikkből megtudható az export és a beruházások alakulása mellett számos fontos adat a horvát olajipari t..

Összes bejegyzés:

Kőolaj, földgáz
Arany, platina, ezüst
Deviza

Vegye fel hírolvasójába RSS feedünket!


Látta már az aktuális arany és deviza árfolyamokat?

A megjelenített adatokért illetve a használatukból származó károkért nem vállalunk felelősséget.

Szoftverfejlesztés, keresőoptimalizálás: Lonesoft
A legjobb banki kamatok összehasonlítása